mongolie2
jordanie wadi rum2
Oezb Samar
P1210591

CORONA

Op reis in coronatijd

We begrijpen dat je nog huiverig bent om je droomreis te boeken. Voor alle reizen met vertrek vanaf 1 september 2021 geldt tot nader order het volgende;

 

Na bevestiging van je reis maak je de aanbetaling aan ons over. De volledige reissom betaal je pas 4 weken voor vertrek.

 

Indien 4 weken voor vertrek blijkt dat er geen reisbeperkingen door corona zijn of zullen worden afgekondigd voor je reisbestemming maak je het restantbedrag aan ons over. Je betaling hoeft dus pas 4 weken vóór aanvang van de reis bij ons binnen te zijn. Samen met onze reispartners ter plekke voeren wij de door jou geboekte rondreis uit en kun jij onbezorgd genieten van je vakantie.
 

Wanneer de situatie wat corona betreft 7 dagen voor je vertrek verslechtert en de maatregelen en reisbeperkingen het onmogelijk maken om je reis volgens de geldende reisadviezen uit te voeren, dan overleggen we met je over de mogelijkheden van omboeking of annulering.

 

Wanneer er vanuit de Nederlandse Rijksoverheid een negatief reisadvies (code oranje) wordt gegeven voor je reisbestemming, of als er vanuit het land van bestemming een negatief reisadvies wordt gegeven voor Nederlandse toeristen die het land in willen reizen, bekijken we of het mogelijk is de reis uit te voeren. Is dat het geval, dan kan de reis, op eigen verantwoording, plaatsvinden. Geldt er 'code rood', dan zal de reis niet worden uitgevoerd.

Wanneer je bestemming op het moment van boeking al oranje is en dat blijft ongewijzigd, en je wilt van je reis afzien, dan gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden en kun je dus niet kosteloos annuleren. Na boeking voor een reis met een oranje reisadvies kun je binnen 3 werkdagen kosteloos annuleren.

Houd er rekening mee dat het land van bestemming aanvullende eisen kan stellen, zoals het tonen van een Covid-19vaccinatiebewijs, al dan niet in de de corona check app, een negatieve uitslag van een PCR- of antigeentest, quarantainemaatregelen, het dragen van een mondkapje, avondklok, afstandsmaatregelen, etc.. Dit komt voor risico van de reiziger. Mogelijk is het openbare leven op je reisbestemming beperkt en/of komen er gaandeweg de reis (meer) beperkingen. Onze reispartners ter plekke kunnen eveneens aanvullende eisen stellen om de veiligheid te waarborgen of een wettelijke plicht na te leven.

 

Krijg je corona op reis of vertoon je symptomen? Het risico ten aanzien van het besmet worden van corona, het vertonen van symptomen en de maatregelen en kosten die daarmee gepaard gaan (zoals bv. het omboeken van vluchten of verplichte quarantaine) komen voor eigen risico van de reiziger. Medische kosten worden normaal gesproken gedekt door de zorgverzekering. Check voorafgaand aan je reis of je (reis)verzekering ook mogelijke (extra) kosten dekt. Indien nodig verlenen wij uiteraard wel hulp en bijstand als er gerepatrieerd moet worden of extra faciliteiten moeten worden geregeld. 

Op al onze reizen blijven  onze reisvoorwaarden van toepassing. Bovenstaande items vervangen artikel 6 van onze voorwaarden, voor de reisprogramma's, niet voor vliegtickets.

Voor eventuele vliegtickets gelden voorwaarden vanuit de luchtvaartmaatschappij of die apart worden gemaakt hierover. Check de voorwaarden van je reisverzekering en/of boek flex vliegtickets.

Garantie en verzekering 

Saffraan Reizen is aangesloten bij branchevereniging VvKR (Vereniging voor Kleinschalige Reisspecialisten) en bij het garantiefonds  GGTO. Dat geeft extra veiligheid.

Saffraan Reizen is altijd bereikbaar. Voordat je vertrekt zorgen wij ervoor dat alles geregeld is en checken we meerdere keren alle aspecten van de reis. Ook zorgen we ervoor dat je zo ‘corona-proof’ mogelijk kunt reizen.  Wij zijn uiteraard bereikbaar tijdens kantooruren en je kunt ons ook via e-mail bereiken. Je bent verzekerd van hulp en bijstand mocht je bijvoorbeeld onverhoopt moeten worden gerepatrieerd.

Onze lokale, professionele reispartners zijn een vertrouwd aanspreekpunt tijdens de gehele reis. Zij zijn op de hoogte van plaatselijke richtlijnen en werkwijze en zullen je altijd bijstaan en assisteren daar waar dat nodig is.

 

 

Nuttige links: